ortopedia

OSOCZE BOGATOPŁYTKOWE I FIBRYNA BOGATOPŁYTKOWA W LECZENIU SCHORZEŃ ORTOPEDYCZNYCH, CHIRURGICZNYCH ORAZ URAZÓW SPORTOWYCH

Ludzki organizm posiada ogromny potencjał do regeneracji oraz odbudowy. Nowoczesna medycyna wykorzystuje tę zdolność między innymi w leczeniu schorzeń ortopedycznych. Autologiczna terapia komórkowa wykorzystuje osocze bogatopłytkowe oraz fibrynę bogatopłytkową  i pozwala leczyć wiele schorzeń oraz wspomaga procesy regeneracyjne.

JAK TO SIĘ DZIEJE?

Zarówno osocze (PRP) jak i fibryna (I-PRF) to koncentraty płytkowe zawierające szereg czynników wzrostu, które odgrywają kluczową rolę w procesach regeneracji tkanek. Wspomagają proces leczenia stawów, przyspieszają zrosty kostne i gojenie tkanek miękkich takich jak mięśnie i ścięgna, wspomagają rekonstrukcję więzadeł, intensywnie przyspieszają gojenie ran.

Zabieg polega na wstrzyknięciu pozyskanego osocza bogatopłytkowego/ fibryny bogatopłytkowej w zmienione chorobowo tkanki miękkie i stawy.

DLA KOGO PRZEZNACZONY JEST ZABIEG?

-wczesne zmiany zwyrodnieniowe stawów

-kolano skoczka

-kolano biegacza

-łokieć tenisisty

-łokieć golfisty

-uszkodzenia więzadeł krzyżowych

-opóźniony zrost kostny

-zapalenie powięzi podeszwowej

-uszkodzenie chrząstki stawowej

-uszkodzenia łąkotek

-kontuzje ścięgien, więzadeł, stawów

-zapalenia i uszkodzenia ścięgna Achillesa

-urazy i zmiany przeciążeniowe

-kontuzje mięśni

-trudno gojące się rany i owrzodzenia

-złamania i braki zrostu po złamaniach

REKOMENDOWANA ILOŚĆ ZABIEGÓW

Najlepsze efekty kuracji otrzymujemy po trzech zabiegach wykonach w odstępach 3-6 tygodni. W celu podtrzymania kuracji zaleca się wykonanie zabiegu przypominającego po upływie pół roku.

BEZPIECZEŃSTWO

Osocze bogatopłytkowe/fibryna bogatopłytkowa pozyskane jest fizjologicznie, otrzymujemy je z komórek  własnego organizmu. Podając własne osocze/fibrynę unikamy ryzyka alergii, redukujemy ryzyko infekcji. Nie istnieje również ryzyko pojawienia się mutacji, ponieważ czynniki wzrostu znajdujące się w pozyskanym osoczu/fibrynie nie wnikają do komórek, dzięki czemu nie mają wpływu na właściwości DNA tych komórek.

-choroby krwi: zespoły dysfunkcji płytek, krytyczna małopłytkowość, niedobór fibrynogenu niestabilność hemodynamiczna, posocznica

-zakażenia ostre i przewlekłe

-ciąża i laktacja

-stosowanie aspiryny i innych NLPZ (niesteroidowych leków przeciwzapalnych)

JAK WYGLĄDA ZABIEG?

Zabieg polega na pobraniu krwi od pacjenta, która zostaje poddana specjalnej procedurze odwirowania i wyizolowania frakcji zwanej osoczem. Gotowy preparat za pomocą igły podawany jest do tkanek. Po wstrzyknięciu uwalnianie zostają duże ilości czynników wzrostu. To one maja największy potencjał regeneracyjny. Odpowiedzialne są między innymi za produkcję kolagenu, tworzenie nowych naczyń krwionośnych, pobudzenie procesów naprawczych, regeneracje tkanek.

© 2019 Klinika Szykowne Polki • Wszystkie prawa zastrzeżone.
Realizacja Agencja Reklamowa Fiodesign