Kwas hialuronowy — zastosowania w medycynie estetycznej

Kwas hialuronowy to substancja, która naturalnie występuje w organizmie człowieka. Jej największe ilości – bo aż 56% – znajdują się w skórze. Podstawową funkcją kwasu hialuronowego jest wiązanie wody. To właśnie on odpowiada za odpowiedni poziom nawilżenia skóry. Przy niedoborach tego związku dochodzi do degeneracji włókien kolagenowych. Młode osoby mają gładką, jędrną skórę dlatego, że zawiera ona dostatecznie dużo kwasu hialuronowego. Z wiekiem jego ilość w organizmie zaczyna się zmniejszać. W konsekwencji skóra wysusza się, wiotczeje i pojawiają się zmarszczki pod oczami czy na dekolcie. Pozyskiwany w warunkach laboratoryjnych (ze szczepów bakterii z rodzaju Streptococcus equi) kwas hialuronowy zrewolucjonizował medycynę estetyczną jako naturalne antidotum na oznaki starzenia się.

Wypełnianie zmarszczek kwasem hialuronowym w medycynie estetycznej

Dzięki higroskopijnym właściwościom kwasu hialuronowego z powodzeniem wykorzystuje się go do takich zabiegów, jak np. wypełnianie zmarszczek, ujędrnianie i rewitalizacja skóry, podnoszenie owalu twarzy, modelowanie ust czy policzków. Ponadto kwas hialuronowy może wspomagać proces gojenia w przypadku dermatoz czy oparzeń. Zabiegi z jego użyciem polecane są także osobom młodym i zdrowym, które jednak borykają się z problemem przesuszającej się cery.

Wykorzystywany w gabinetach medycyny estetycznej kwas hialuronowy ma postać żelu, który – w znieczuleniu miejscowym – wstrzykuje się do skóry właściwej. Zabieg jest nieinwazyjny i bezpieczny, ponieważ aplikowany związek naturalnie występuje w ludzkiej skórze. Sprawia to, że ryzyko alergii i innych powikłań jest bardzo niewielkie. Terapia przynosi niemal natychmiastowe rezultaty.

Kwas hialuronowy rozkłada się w organizmie w procesie fizjologicznych przemian. Dlatego efekty zabiegów z jego zastosowaniem nie są trwałe. Utrzymują się zwykle 6-12 miesięcy. Po tym czasie trzeba je powtórzyć.

Kwas hialuronowy w kosmetykach na suchą cerę i zmarszczki pod oczami

Kwas hialuronowy znalazł szerokie zastosowanie w także w kosmetologii. Stanowi składnik wielu kosmetyków z grupy anti-aging oraz służących nawilżeniu i regeneracji skóry, włosów i paznokci. Kwas hialuronowy występuje w kremach do twarzy i pod oczy, w maseczkach, preparatach do demakijażu, tonikach, balsamach do ciała, żelach pod prysznic, odżywkach do paznokci, szamponach. Preparaty takie przywracają skórze jędrność i elastyczność, ponieważ nawilżają ją i tworzą barierę zapobiegającą odparowywaniu wody.